اعلمی در واکنش به سخنان حداد عادل : آیا رضایتمندی مردم از نماینده گانشان سند
افتخارات یک مجلس به شمار می آید یا رضایتمندی مقام رهبری؟
حدادعادل رئیس مجلس در نطق پاياني خود به مناسبت پايان كار مجلس هفتم ابراز رضايت مقام رهبري از مجلس هفتم را بزرگ ترين سند افتخار اين مجلس و تبعيت از رهبري را از خصوصيات بارز مجلس هفتم ذكر كرد و گفت؛" يكي از افتخارات مجلس هفتم پايبندي آن در قول و عمل به ولايت فقيه بوده است"، اما نکته اصلی که در این میان مغفول ماند و حداد عادل به آن هیچ اشاره ای نکرد، میزان رضایتمندی مردم از مجلس هفتم بود!
براستی پرسش اینجاست که آیا رضایتمندی مردم از نمایندگانشان و تبعیت نمایندگان از وجدان خود و مطالبات مردم سند افتخارات یک مجلس به شمار می آید یا رضایتمندی مقام رهبری و سایر دست اندرکاران جمهوری اسلامی و تبعیت مجلس از رهبری و دولت؟ بنظر می رسد که پاسخ این سوال در گرو شناخت ویژگی های یک نماینده خوب و مطلوب از نظر قانون اساسی است.
قهرا خوب و بد و مطلوب و نامطلوب صفاتی نسبی و تابعی از شرایط گوناگون هستند، از اینرو می توانند از مراتب مختلفی هم برخوردار باشند. به این اعتبار یک فرد ممکن است بطور مثال بعنوان مسئول اداره اوقاف و یا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا امام جمعه یک شهرستان آدم مطلوب و موفقی بشمار آید، اما همین فرد الزاما در کسوت یک فرماندار و یا استاندار، خوب و موفق نخواهد بود. عکس این موضوع نیز صادق است ، یعنی یک استاندار و یا فرماندار نیز الزاما نمی تواند یک امام جمعه و یا رئیس اداره اوقاف و رئیس اداره ارشاد خوب و موفقی محسوب شود .همچنین یک شخص ممکن است که در یک استان ، استاندار مطلوب و موفقی باشد اما چه بسا همین استاندار در استان دیگری فاقد مطلوبیت لازم بوده و یا در مقایسه با سایر استانداران ناموفق تلقی شود. بنابراین در مورد مطلوب و یا نامطلوب بودن شخصیت و کارکرد افراد نمی توان یک حکم کلی و مطلق صادر کرد. برای تشخیص نماینده مطلوب از نامطلوب پیش از هر چیز لازم است که با وظایف و تعهدات نمایندگی و مجلس آشنا شویم:
